SELF-HARM

'Ello Peeps!
 
Jag tycker att "åh-idag-åt-jag-maten-dom-serverade-i-skolan-och-sen-satt-jag-vid-datorn-hela-kvällen"-inlägg är ganska tråkiga.. Så därför vill jag inte skriva sånna, om ni undrar, haha
 
Istället kan jag berätta att jag har hittat ett nytt boyband att fangirla över och det är FANTASTICO. Som ni märker har jag inget liv och det är okej att stalka folk på internet.
 
Om ni inte redan visste det är jag fascinerad av blod. Nej, jag är ingen galen sadistisk kvinna med mord i sinnet, men jag tycker verkligen att blod är spännande. Vi har ungefär fem liter blod i kroppen, vissa mer andra mindre. Blod är livsviktigt för att överleva, och det leder oss osökt till dagens ämne: Self-harm.
 
Jag vet inte riktigt vad det heter på svenska (?) men det är alltså när man, för att ta bort all smärta från alla problem i livet, skadar sig själv på något sätt. Oftast tänker många att det bara handlar om att "cutta" men det finns så många andra olika sätt. Visst, att skära sig är nog det vanligaste, men det finns de som bränner sig, biter sig, nyper, ja allt. Den senaste veckan/månaden har jag insett hur många det faktiskt finns som skadar sig själva och det är FÖRFÄRLIGT. På riktigt. Det finns människor på denna fantastiska planet som får andra att må så otroligt dåligt att de tarlivet av sig. Sånr gör mig både arg och ledsen. Jag är en väldigt empatisk människa på insidan, men jag har väldigt svårt att uttrycka mina känslor, och det är då jobbigt att läsa eller prata med människor som mår så dåligt. När jag får veta hemska och ledsna saker vill jag bara krama personen och säga att allt kommer bli bra. Det är dock lite problematiskt om personen bor på andra sidan atlanten.  
 
 
DENNA BILDEN ÄR FANTASTISK
 
Jag är ingen expert på detta egentligen, men det intresserar mig verkligen. Jag hittade en blog som tog upp massor av problem som self-harmers stöter på varje dag, och jag rullade igenom alla på mindre än en timme. Jag var helt fast. http://selfharmer-problems.tumblr.com/tagged/posts En grej de nämner är "When you know how to take apart a razor like the back of your hand" Först tänkte jag inte så mycket på det, men efter att jag hade läst allt, skulle jag städa på mitt rum. Jag hittade då en gammal rakhyvel som jag inte använder längre. Jag beundrar verkligen de som kan plocka isär den för att få tag på varje litet blad. Jag satt i en kvart och bände och slet i det, men lyckades ändå inte. Så till er som kan, NI ÄR HELT FANTASTISKA:
 
Något jag inte visste innan jag läste bloggen var faktiskt alla olika sätt det finns att göra illa sig själv på. Och hur svårt det faktiskt är att sluta. Det bästa med bloggen är att de som skadat sig själva känner att de inte är ensamma. Det finns faktiskt fler där ute som har det lika jobbigt. Något annat som är helt fantastiskt är the Butterfly Project. 
 
 
Den innebär att personen ska rita en fjäril på handleden, eller något annat ställe där man skadar sig själv, och för att inte förstöra fjärilen får man inte skada sig själv. Det är en riktigt smart idé och jag beundrar de människor som klarar av det.
 
Så, till alla som faktiskt har skurit, bitit, bränt, nypt, vad ni än gjort, NI ÄR SÅ SJUKT JÄKLA ASBRA OCH GLÖM ALDRIG DET!!! 
 
Yeah, if you need to I'll be there for you ♥
 
 
Japp. det var ett rätt tugnt inlägg, men det var viktigt. OCh för er som undrar, NEJ, jag har aldrig skadat mig själve med flit. Däremot råkade jag skära mig innan när jag skulle diska. För att spara tid tänkte jag diska båda köksknivarna samtidigt, men det gick inte så bra :)
 
För att lätta upp stämningen kan jag dra ett skämt? Nehej, okej. En anna gång kanske?
 
EVERYONE IS BEAUTIFUL IN THEIR OWN WAY. IF YOU'RE NOT LIKE EVERYONE ELSE IT DOESN'T MEAN YOUR WEIRD. IT MEANS YOU'RE TOO AWESOME FOR EVERYONE ELSE TO HANDLE. 
 
LATER GATORS,
 
JULIA
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0