DÅLIG DAG MED BRA AVSLUTNING

Idag har varit en händelserik dag. Till att börja med hade jag betygssnack med min fysiklärare och fick reda på att jag hade fått D på det senaste provet. Sedan fick jag äta själv eftersom mina kompisar redan var klara, och sedan fick jag tillbaka min svenska orsaksanalys som jag hade fått ett C på.

För de flesta kanske detta inte verkar som hela världen, och fysikresultatet har jag trots allt förlikat mig med. Det som jag stör mig på att mitt resultat i svenskan. Detta är eftersom svenska har alltid varit min grej och jag har alltid fått bra betyg i detta, så en sänkning får mig alltid på dåligt humör.

Idag kom det en trea till vår klass och höll sitt svenska nationella tal, som handlade om prestationsångest, och hur viktigt det är att få bekräftelse från andra människor. Efter att jag funderat ett tag på detta kom jag fram till att det trots allt spelar störst roll för mig, min mamma älskar mig ändå och mina lärare bryr sig inte om ett litet felsteg.

Trots detta är det så sjukt viktigt för mig att prestera bra i skolan. Varför? Av samma anledning som jag lägger upp egobilder på instagram. För bekräftelse. När man väl börjat söka bekräftelse från andra är det ytterst svårt att sluta. Frågan är: Vad händer om bekräftelsen slutar komma? På grund av denna insikt brukar jag inte försöka bry mig allt för mycket andras negativa åsikter, utan göra saker för min egen skull.

Idag är jag på tjejkväll hos Amanda Ekström med Fia, Ebba, Julia och Sanna. Vi äter tacos och spelar intima frågespel. Senare blir det chokladpuddig och godis med mys. Mycket bra avslutning på kvällen!

See ya!
Ellen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0