SOMMARLOV!

Efter ett uppehåll på ungefär två månader vattnar jag efter bloggtorkan och ska berätta lite om vad som har hänt sedan jag skrev sist. Tack till våra fem trogna läsare som trots totalt uppehåll tittat in varje dag! 
 
Slutet på april bjöd på ett fint gemensamt födelsedagsfirande för mig och Julia. Eftersom vi fyller år i mars respektive maj så tänkte vi: varför inte fira i april? Vi bjöd hit en hel drös med Ulricehamnsmänniskor och hade det allmänt trevligt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter det följde koncentration på plugget, som hopade sig ju närmare slutet vi kom... 
Okej, vi cepade runt rätt mycket också, men ändå.
 
 
Skolan tog hårt på energin, men vi lyckades hinna med lite roliga grejer också. Vi var hos Bella en kväll och grillade majs och bananer med choklad. Jag åkte på konfirmation i Helsingborg och Julia jobbade (FUN ALERT). En kväll efter skolan fick vi låna biografen och hade filmkväll med klassen, vilket var trevligt. Jag umgicks med Emelie i Limmared och vi äventyrade i skogen. I början på maj åkte jag på konfaläger till Helsjön, Horred medan Julia var i Stockholm och kollade på One Directions konsert på Friends Arena. 
 
 
 
 
Kort därefter fyllde jag år på riktigt vilket orsakade släktkalas och födelsedagsfest för mina tjejkompisar. Själva födelsedagen spenderades med regelbrytning i skolan, då vi utformade en plan att klättra upp på skoltaket, samt en svenskaredovisning och ett nationellt prov (woohoo). På kvällen kom vännena och vi grillade och lekte knivleken. Det var härligt. 
 
 
 
 
 
 
 
Om ni inte fattar tårtskämtet - var inte ledsna, det är en naturaregrej :) Skolan började närma sig sitt slut och varje lärare skojade till sina lektioner lite (som någon slags märklig kompensation över den terror de försatt oss i under de sista veckorna...). På fysiken fick vi bygga raketer av vattenflaskor och kemin bjöd på frågesport. Men biologogin var ändå bäst = en resa till djurparken (visserligen för att studera ett djur, men ändå).
 
 
 
 
Efter fler trevligt spenderade helger och en heldag med den här skönheten...
 
 
 
Följde skolavslutning och studenthets. Liksom min bror tog de flesta av vännerna i Ulricehamn studenten i år också, vilket orsakade lite stress över att hinna fira alla. Kompromissen blev att samla och gratta alla samtidigt på samma ställe, vilket vi också gjorde. 
 
 
 
 
Sedan dess har jag haft sommarlov i fyra härliga veckor, fyllt med äventyr och resor och trevliga kvällar som jag tänker berätta om i ett annat inlägg. Hoppas att detta kan kompensera för alla de dagarna vi inte har skrivit på :) Och jag lovar, det kommer komma ett haövdramatiskt inlägg om någonting viktigt så småning om!
Tack och hej, leverpastej.
 
UGN OCH UT
Ellen
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0