EN HÄNDELSERIK VECKA

Idag är det fredag. Det har varit en bra vecka. Jag är superdålig på att uppdatera och jag är dålig på att hålla mina uppdateringslöften. Bara för det så får ni två random fakta:
1. Om du skär stjälken på en ros i fyra vertikala delar och doppar de olika delarna i fyra olika färger, så kommer rosens blad att färgas i de fyra färgerna på grund av fibonaccisekvensen.
2. Om du rör vid din tunga medan du gäspar kan du stoppa gäspningen.

På måndagen var det meningen att jag skulle ha High School Musical-maraton med Julia. Vi hann en film innan vi bestämde oss för att gå ut och gå en jättelång promenad och prata om allt möjligt. Promenaden avslutade vi med mjukglass på Nydéns. Sedan flängde vi hastigt och lustigt iväg till Bella på kvällen för någon sorts filmkväll, men ett fåtal människor. Vi kollade på Watchmen och spelade kort och hade det allmänt bra. På tisdagen slöade jag och kollade slut på säsong fyra av Supernatural. Runt klockan fem började min produktivitet och jag skrev klart mitt svensktal och gav mig ut på en joggingrunda.

På onsdagen gav jag, min bror och min kusin oss av i gryningen och slöt upp med de andra ungdomarna från Ansgars i Ulricehamn på våg väg mot Boda Borg i Sävsjö. För er som inte vet så är Boda Borg ungefär som fångarna på fortet. Man jobbar i lag om 4-5 personer, och går olika banor på 2-4 rum, som har olika svårighetsgrader. För att komma vidare till nästa rum måste man lösa gåtan i rummet. Jag var i lag med Lukas, Cassandra och Gwen, och eftersom vi klarade 8 banor (varav 6 röda och 2 svarta) vann vi poängtävlingen lagen emellan, och fick varsitt fint armband. Vistelsen i Sävsjö avslutades med en superfin andakt i Sävsjö församlingshem, med ett tryck under lovsången som var alldeles underbart. Efteråt åkte vi hem till Tranemo, och Karin och Lukas hängde med hem till vårt hem. Väl där köpte vi pizza och satt uppe och pratade om alt från menscyklar till kristendom. Sängen väntade runt halv två.

Fem och en halv timme senare, klockan sju, steg vi upp och gav oss av mot Jönköping för en halvdag på Rosenlundsbadet. Vi simmade fjärilssim, lekte vattenlekar och åkte vattenrutchkana, bland annat. Efter att vi hade ätit drog vi oss hemåt och fick lite välbehövd sömn. Dagen var fantastisk.

Idag gick jag upp vid halv tolv och gav mig tillsammans med bröder och tillhörande flickvänner av till farmor för att fira förstnämndes 75-årsdag. Det bjöds på smörgåstårta och kakor i massor, och jag blev otroligt mätt. När vi kom hem drog jag runt en stund tills det var dags för att åka iväg till Borås. På bussen slöt jag upp med Julia, Sandra och Sofia, och vi käkade goda mackor på subway innan vi kollade på The Host. Det var OCKSÅ härligt!

På väg hem spontanhoppade jag av i Länghem för att dricka lite te med Amanda och Karin. Vi pratade om livets mysterier och myste som vi brukade innan jag hoppade på bussen och nu är på väg hem. Sammanfattningsvis: Jag är glad att jag har möjlighet att göra alla dessa roliga saker, och det har varit en bra vecka. Nu ska jag gå hem från bussen och sedan sova.

Fred ut.
Ellen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0