COLOURS

TJENA!
 
Idag har jag jobbat :) kul, jag vet! När jag kom hem åt jag. En till spännande grej, vad är det här?
 
Dagens mindre intressanta sak är väl att jag färgat håret. Okej, inte på riktigt men med karamellfärg :D 
Jag tyckte det blev coolt, så jag gick loss med alla färger vi hade hemma, heh
Så nu sitter jag här med, blond, grön, röd, blått hår :) Nyfikna på hur jag gjorde?
 
Du behöver:
♥ Burk (plast eller glas spelar ingen roll)
♥ En gammal handduk som ingen använder
♥ Karamellfärg i önskad kulör (of course går det att blanda till den färg du vill ha)
♥ Mousse
♥ Plasthandskar
♥ Rör pinne.
 
Spruta ut lite av moussen i burken och häll på karamellfärgen  BLANDA.
Ta på dig plast handskarna och kleta på moussen/färgen i håret. Se till att allt håret täcks.
När du känner dig klar, väntar du till håret torkat. För att påskynda det hela lite kan du blåsa håret med en hårblås.
KLART!
 
 
Första gången blandade jag karamellfärgen med balsam, men då blev håret jättekletigt. Dert färgade dessutom av sig ganska mycket. När jag tog moussen färgade det knappt av sig något och det blev inte kletigt över huvudtaget. 
 
Jag vet inte hur länge det håller sig, men ska gå in i duschen nu, så vi får se om det sitter kvar när jag kommer ut ;)
 
LATER GATOR,
 
JULS
 
 
Kommentarer
Postat av: Elly Persson

Hoho, satt färgen kvar efter duschen? ;)

Svar: Hey! Nej, det gjorde den inte :) Men jag färgade det en annan gång, utan att duscha, och då satt det kvar i typ två dagar :)
Julia Ellen

2013-04-08 @ 21:30:30
URL: http://www.ellypersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0